Maandag 28 september zijn de nieuwe landelijke maatregelen om het Corona-virus onder controle te krijgen door het kabinet bekend gemaakt en op dinsdag 29 september de regionale maatregelen door Gemeente/Veiligheidsregio. Een beslissing waarop wij ons beleid moeten aanpassen en aanscherpen. Uiteraard rekenen wij op een ieders medewerking.

AANVULLENDE MAATREGELEN

Voor de komende drie weken t/m dinsdag 20 oktober betekent dit dat met onmiddellijke ingang de volgende aanvullende maatregelen van kracht zijn:

Algemeen

  • De kantine is gesloten tijdens trainingen en wedstrijddagen;
  • Geen toeschouwers langs de lijn. Alleen trainers, leiders en benoemde/aangewezen begeleiders zijn toegestaan;
  • Na afloop van een training/wedstrijd: niet meer dan 4 personen bij elkaar (op 1,5 meter);
  • Na afloop van een training/wedstrijd is het verzoek om het sportcomplex direct te verlaten;
  • De thee / limonade (voor in de rust) moet worden opgehaald bij het uitgiftepunt bij de kleedkamers;
  • Trainen kan alleen op de aangegeven tijden, even langs de club om een balletje te trappen kan dus helaas niet.
  • Om het aantal bewegingen van en naar de club te beperken zijn oefenwedstrijden doordeweeks niet toegestaan. Op de speeldag is dit mogelijk indien er geen wedstrijd voor het team gepland is.

Jeugd

  • Tijdens de trainingen is een corona-coördinator vanuit het bestuur aanwezig

De specifieke regels van ZVV Zaandijk voor jeugdbegeleiders:

  • Tijdens de wedstrijden is er per team  minimaal  1 begeleider/Coronacoördinator (ouder of verzorger van een speler) aanwezig ter ondersteuning van de trainer en leider.
  • Per 3 spelers is er 1 begeleider toegestaan (afgerond naar boven). Dit is inclusief trainer en leider. Alle begeleiders dienen duidelijk herkenbaar te zijn middels ZVV Zaandijk kleding en/of een hesje en vooraf aangewezen te worden. De staf van een team (trainer, leider) wijst de begeleiders aan.

Voorbeeld 1: O17- heeft 14 spelers, dus mogen er 5 begeleiders mee. In dit geval de trainer, de leider, de grensrechter en 2 begeleiders/corona-coördinatoren die ook chauffeur zijn.

Voorbeeld 2: O10-1 heeft 7 spelers. Dus mogen er 3 begeleiders aanwezig zijn. In dit geval de trainer, coach en 1 begeleider/corona-coördinator die ook chauffeur is.

De richtlijn vanuit de Rijksoverheid is dat bij uitwedstrijden -jeugdleden t/m 17 jaar- geldt dat de benodigde chauffeurs onder de teambegeleiding vallen. De chauffeurs behoren bij bovenstaande berekening.

Senioren

  • Naast de trainer, coach, verzorger(aangesteld door de club) en grensrechter zijn er geen extra begeleiders toegestaan.

 

AANSCHERPEN TOEZICHT

N.a.v. van een recente evaluatie door het bestuur wordt het toezicht aangescherpt op de volgende punten:

  • Het toezicht door bestuurs- en terreindiensten en corona-coördinatoren zal worden verscherpt;
  • Aanwezige bestuurs- en commissieleden helpen actief bij de handhaving van de regels;
  • Trainers, leiders en aanvoerders zal tevens worden verzocht op de naleving van de regels toe te zien, primair voor hun eigen team.

 

EERDER AFGEKONDIGDE MAATREGELEN

De volgende eerder aangekondigde maatregelen zijn nog steeds van kracht:

Algemene regels:

  • Gebruik je gezonde verstand;
  • Houd overal buiten het sporten 1,5 meter afstand;
  • Heb je last van neusverkoudheid, niezen (geen hooikoorts), hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts: blijf dan thuis en laat je testen!;
  • Nies en hoest nog steeds in je elleboog;
  • Schudt geen handen, dus ook niet met je tegenstander, scheids-/grensrechter, leider enz.;
  • Op ons sportpark staan zuilen om de handen te desinfecteren. Gebruik deze ook na ieder toiletbezoek;
  • Jeugd tot en met 18 jaar hoeft onderling geen afstand tot elkaar te houden. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven ook geen afstand tot volwassenen te houden;
  • Ben je 19 jaar of ouder en kom je niet uit één huishouden: Houd overall 1,5 meter afstand;
  • Behoor je niet tot één huishouden en reis je met meer dan 2 personen in de auto dan wordt het dragen van een mondkapje geadviseerd;
  • Volg altijd de aanwijzingen op van de bestuurs- en terreindiensten, corona-coördinatoren of andere verantwoordelijken;
  • Volg waar aangegeven de looproutes;
  • Er is in de dug-out plaats voor maximaal 2 personen. Er zal naast de dugout een extra bankje geplaatst worden;
  • In en om het veld is het niet toegestaan om met harde stem aan te moedigen of te zingen;

 Bij trainingen:

Jeugd

  • Kom in je sportkleding;
  • Na trainen: thuis douchen, kleedkamers blijven dicht;
  • Neem je eigen bidon of drinkfles mee.

Senioren

  • Kom in je sportkleding;
  • Na trainen: douchen mag, maximaal 4 personen tegelijk per doucheruimte. Douche en kleed om de beurt om;
  • Neem eigen bidon of drinkfles mee.

Gebruik kleedkamers etc. op wedstrijddagen:

Jeugd

  • Kom alvast in je wedstrijdtenue;
  • Na de wedstrijd: douchen mag, maximaal 4 personen tegelijk per doucheruimte. Douche en kleed om de beurt om;
  • Tot en met de JO-18 in 1 kleedkamer beschikbaar. Kleedkamers gaan niet op slot, dus neem waardevolle spullen mee!;
  • Wedstrijdbesprekingen op het veld. Voor en na de wedstrijd en in de rust. Bij regen kan  gebruik worden gemaakt van de tribune;
  • Neem je eigen bidon of drinkfles mee.

Senioren

  • Kom alvast in je wedstrijdtenue;
  • 2 teams stallen hun kleding in 1 kleedkamer (dit i.v.m. beschikbare ruimte, vooral op dagen met een druk programma), dus neem waardevolle spullen mee!;
  • Na de wedstrijd zijn er 2 kleedkamers per team beschikbaar. Per doucheruimte mogen maximaal 4 personen tegelijk douchen. Douche en kleed om de beurt om;
  • Wedstrijdbesprekingen op het veld. Voor en na de wedstrijd en in de rust; Bij regen kan  gebruik worden gemaakt van de tribune;
  • Neem je eigen bidon of drinkfles mee.

Voor het handhaven van de regels doen wij een groot beroep op de eigen verantwoordelijkheid van de spelers en begeleiders. De consequenties bij een uitbraak of niet handhaven kunnen persoonlijk of voor de clubs erg groot zijn, dus vragen wij iedereen om een steentje bij te dragen.

 SAMEN ZORGEN WE ER VOOR DAT WE KUNNEN BLIJVEN VOETBALLEN!

Het Bestuur